한양대학교 산업융합학부 품질경영연구실 홈페이지 방문을 환영합니다. 품질 경영은 품질을 최우선으로 하는 경영으로 표현할 수 있습니다. 현대사회에서 품질은 기업의 수익에 가장 큰 영향을 미치는 요소입니다. 이에 국내외 많은 기업들이 현재까지 품질경영을 적극 도입해오고 있습니다. 한양대학교 품질경영연구실은 제품 (서비스) 개발, 제조 (서비스) 시스템 개발, 제품 양산 (서비스 운영) 이르는 과정에서 활용될 수 있는 품질개선 방법을 연구합니다. 실험계획법, 통계적 공정관리, 통계 분석 등의 전통적인 품질공학 방법과 더불어 최근에는 빅데이터 분석, 데이터 마이닝 등의 지능형 데이터 분석방법을 활용한 품질개선 방법을 연구하고 있습니다. 
품질경영연구실의 운영목표는 아래와 같습니다. 

 - 품질경영 분야에서 탁월한 연구업적을 달성
 - 수요기업에 필요성이 큰 연구를 수행하여 수요기업의 실무적인 성과 달성
 - 재학생들의 성공적인 사회진출을 위한 교두보 역할을 충실히 수행


품질경영연구실은 위 목표를 달성하기 위해 최선을 다하고자 합니다. 저희 품질경영연구실에 많은 관심과 성원 부탁드립니다. 감사합니다.


Welcome to the homepage of Hanyang University Quality Management Lab. Quality management can be expressed as management that puts quality first. In modern society, quality is the most important factor in corporate profits. For this reason, many domestic and foreign companies have been actively introducing quality management. Hanyang University Quality Management Lab studies quality improvement methods that can be utilized in the process of product (service) development, manufacturing (service) system development, and product mass production (service operation). In addition to traditional quality engineering methods such as design of experiments, statistical process control, and statistical analysis, we are currently researching quality improvement methods using intelligent data analysis methods such as big data analysis and data mining. The operational goals of the Quality Management Lab are as follows.

- Achieve outstanding research achievements in quality management
- Achieve practical performance of demand companies by conducting research that has great need for demand companies  
- Fulfill its role as a bridgehead for successful student entry into society


The Quality Management Laboratory will do our best to achieve the above goal. We ask for your continued interest and support in our quality management lab. Thank you.